fredag 24 september 2010

Fredag!!!!!!

Det är det bästa med att jobba, man får känna att det äntligen är fredag! Idag var det farmor och farfars tur att passa Astrid medans jag och Anders gick till jobbet. Allt hade gått så bra och även denna gång stod det mat på bordet när man kom hem från jobbet.


Men vi har en sak som inte är toppen just nu och det är nattningar. Det ska gnölas, skrattas, flamsas, vridas och vändas, sittas upp, fnissas och skallas i vår dubbelsäng. Lägger man henne i sin egen säng vaken skriker hon så hon tappar andan, kul va!!! Om hon somnar får man lyfta över henne till sin egen säng. Den här veckan har hon vunnit 4 av 5 kvällar och kommit ut i vardagsrummet igen för man bara inte orkar hålla på med en vrålande unge som knappt får luft. När vi kommer ut i vardagsrummet är jag världens tråkigaste mamma som inte vill leka och då får hon fnatt för det med. Efter en dryg timme somnar hon i min famn och jag har dårligt samvete för att jag inte har mer tålamod med hennes trasslande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar