onsdag 16 februari 2011

Dagis, dag 2

Idag har Astrid och jag varit på dagis mellan kl 9-14. Under den tiden har vi hunnit med fruktstund, leka, sång, lunch, och till och med sova. Eftersom det är så många barn som skolas in har de delat upp oss på 2 grupper en grupp med de lite större barnen och en grupp med småttingarna, så varannan dag går man hem innan lunch och varannan dag stannar man till 14. Idag var Astrid på mycket bättre humör och lekte både med och bredvid de andra barnen, hon till och med kostade på 2 av pojkarna varsin kram.

Men så kom vi fram till den där sovstunden som alla föräldrar fasat lite inför. 5 småttingar som har helt olika sovrutiner skulle lägga sig ner på varsin madrass och försöka sova, tvärnit blev det. Det var ingen som låg ner, alla gick runt runt runt. Astrid skrek som en stucken gris och skulle inte så mycket som stå på madrassen. Efter en stund satte jag mig upp och då kröp hon upp i mitt knä och jag fick sjunga tyst i hennes öra och tillslut kände jag hur den lilla kroppen slappnade av i min famn. De andra barnen fortsatte leka en stund innan föräldrar och fröknar gav upp och gick. När det blev tyst i rummet kunde jag lägga Astrid på madrassen och där sov hon i nästan 2 timmar. Vaknade lagom tills det var dags att ta på sig overallen och gå hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar