onsdag 2 mars 2011

Jobbig natt.....

igår klockan 00,05 för att vara exakt kom den, Astrids första magsjuka. Astrid började med att kräkas ner sin egen säng helt och hållet. När hon var färdig var hon på relativt gott humör. Eftersom hela hennes säng var full med kräks fick Anders sanera medans jag höll Astrid sällskap. När vi har koll på läget går vi och lägger oss alla 3 i vår säng. Det tag ca 15 minuter så kommer nästa omgång. Den här gången är det jag, Astrid, golvet mellan sovrummet och toaletten samt större delen av våran säng som dränks i otäckheterna. Jag och Astrid hoppar in i duschen medans Anders åter igen får sanera. Rena och torra kryper 3 tröttisar ner i sängen igen efter en bra stund lyckas Astrid somna och jag o Anders slumrar lite emellanåt. Någon timme senare är det dags igen, den här gången lyckas vi få fram en hink som samlar upp det mesta men självklart hamnar inte allt där utan även i sängen och på mig o Astrid. Och så här har det hållit på, tror att klockan var runt 4 när vi lyckades somna alla 3 och fick sova fram till 6,30, då bestämde Astrid att det var dags att kliva upp så så blev det.
Tanken var att Anders som känner sig krasslig skulle varit hemma idag för att kursera sig inför helgen då flyttlasset ska gå och att Astrid skulle få leka av sig ett par timmar på dagis medans jag jobbade. Ändrade planer.....

2 kommentarer:

  1. Krya på er!! dagisbaciller är blä!

    SvaraRadera
  2. Urk, kan säga att jag är väldigt nöjd med att mina barn är lite äldre nu och kan hålla sig till hinken kommer fram eller tom springa till toaletten. Krya på er och hoppas inte ni ligger i helgen!

    SvaraRadera