tisdag 3 november 2009

Ny smak






Idag lade vi till en grönsaks-smakis till lunch. Huslig som man är bestämde jag mig för att göra egen puré, vi började med klassikern potatispuré. Den var inte lika god som banangröten, men den slank ner. Avslutade med en liten tesked katrinplommonpuré, den behöver man inte truga ner... Tror att jag gjorde potatispurén aningen för tjock så jag får väll späda med lite matfett när jag ska värma upp den.
Efter maten bakade jag och Astrid en kaka som vi ska ta med oss till Anders jobb på fredag när vi ska visa upp de fina kläderna som Astrid fick av pappas arbetskamrater.

1 kommentar:

  1. Jag rekomenderar palternacka.
    Maya äääälskade palsternacksmos.
    Majs rekomenderar jag inte för det var superpilligt att pressamajskorn i vitlökspress för att få bort skalen och den mesta majsen i burk har en hel del tillsatser (socker och salt) som en liten kropp inte behöver. Fryst majs var bättre.
    Kul att hon äter! :-)
    Kram!

    SvaraRadera