måndag 26 oktober 2009

Nytt ljud


Både jag och Anders brukar göra prutt ljud med munnen när vi busar med Astrid. Visst, hon skrattar och tycker att det låter roligt, men har aldrig gjort några försök att härma ljudet. Idag låg hon för sig själv i babygymet en stund medans jag bäddade sängen och då hör jag hur hon ligger och pratar med sig själv och rätt vad det är så kommer det andra ljud som jag inte hört förut. Hon gör prutt ljuden som vi brukar göra. När jag går ut till henne ligger hon och ser så nöjd ut över att åstadkomma detta märkliga ljud, och det pruttas och pruttas en lång stund.
Jag lyckades självklart fånga detta underbara ögonblick på film, men den blev i längsta laget och går därför inte att lägga upp på bloggen utan att det trasslar och har sig, så det får bli ett vanligt kort så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar